onsdag 26 juni 2013

Virkad klänning

Häromdagen pinnade min syster en helt fantastiskt söt klänning- Hittas här. Mönstret är tyvärr på flamländska och trots google translate fick jag inte alls ordning på mönstret:( Jag blev otroligt glad när jag såg en annan klänning som var lika fin, tyvärr insåg jag snabbt att det var samma bloggare! Gillar hennes stil:)
Hittade till slut ett annat klänningsmönster som var enkelt (det finns nåt så fruktansvärt fula varianter på klänningar på pinterest, volanger och blommor och spets i massor).


Jag tror det gick åt högst 2 timmar, mönstret är superenkelt och jag gillar avsaknaden av fluff:)
Garnet kommer från loppis och klänningen kanske kommer upp i 5 kr garnkostnad (högt räknat). Funderar lite på en applikation, har ju hitills konstaterat att ALLT blir finare med en applikation. Vi får se.
Klänningen läggs på hög till nästa insamling. Fler ska virkas!

5 kommentarer:

  1. Google translate är ju en himla bra teknik, men det är inte alltid den översätter till rätt språk verkar det som... Men klänningen blev ju charmant ändå!

    SvaraRadera
  2. Haha! Flamländska... och jag som tycker mönster på engelska är kluriga. :)

    SvaraRadera
  3. Ah, superfin klänning! Jag avskyr också volanger och fluff. Den här var helt i min smak!

    SvaraRadera
  4. 2 timmar you say? Ny virknål and I'm on it! (tar mig kanske 2 dagar då :))

    SvaraRadera
  5. Superfint!
    Nån sån ska jag testa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...