torsdag 13 juni 2013

Lindas hätta och en förträfflig kofta

Linda la upp ett finfint mönster på sin blogg för ett tag sen. Försökte mig genast på att virka en hätta. Den blev jättefin och lagom stor. Tänkte då att jag skulle göra en lite större storlek. Högg tag i virknål 5 och ett tjockare ullgarn. Hättan blev inte bara större utan gigantisk:) På jobbet skrattade alla rått på lunchrasten när jag hade virkat klart den, för "det finns väl inga tonåringar som vill ha en sån bebishätta". Den skickas med till insamlingen för Rumänien, så får vi väl se:)

Det beigea garnet på den lilla hättan är ett fantastiskt garnfynd på loppis. En blandning mellan akryl, lin och bomull. Det skönaste garnet jag någonsin känt på-för 10 kr nystanet!

Jag har också virkat 2 koftor i det garnet (och 2 mössor). Koftans mönster hittade jag via pinterest och hittas HÄR. Jag gjorde inte exakt som mönstret sa (glömde av vilket varv jag var på..) Men det gjorde inte så mkt, det blev bra ändå. Bra mönster i alla fall!


3 kommentarer:

  1. Wow vad du producerar! Blir det aldrig nåt till dig själv?

    SvaraRadera
  2. Oavsett om den ser ut som en bebismössa eller inte så lär den ju värma iaf! Du skulle ha påmint dina kollegor om att alla människor inte är så privilegierade att de kan rata ett varmt plagg bara av estetiska skäl...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...