onsdag 8 maj 2013

Superenkla jeans

För ett tag sen visade Redoit-Sofia ett par superfina jeans som hon sytt. Har tänkt ett tag att jag också skulle sy ett par, men det har inte blivit av. Häromdagen fick jag inte igen lådan med avlagda jeans, så då passade det bra att göra av med ett par!

Sonen hade sjukt svårt för att stå stilla, och skulle absolut hålla i en stekspade i ena handen och Hundis i andra :) Är nöjd för det tog mig ca en och en halv timme att klippa och sy byxorna, och dom passade bra. 
Tyget var stretchigt så dom (tror jag..) är superbekväma. Lade bara ett par av byxor som passar bra och ritade grenen, sydde ihop och sydde på mudd i midjan och i benslutet. Klart!


4 kommentarer:

  1. Hehe! Känner igen det där med barn som inte kan stå still mer än tre sekunder. :)
    Fina byxor i alla fall. Och vilket härligt mönster på tröjan!

    SvaraRadera
  2. Fina!! Är precis på väg att göra detsamma. Elsa har precis haft världens växtryck & behöver massa nya baskläder. Kände inte för att sy & satte mig & googlade på jeans med mudd. Hittade förvisso men jisses vad dyra! Svårmotiverat när man kan sy gratis av gamla jeans på en halvtimme... Så så får det bli.

    SvaraRadera
  3. Superbra! Det ska jag också göra :)
    En Hundis har vi också här hemma :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...