torsdag 27 december 2012

Virkade julklappar!

Nu har mottagarna fått sina julklappar så nu kan jag visa upp lite av det jag virkat!
Det första är en mössa som egentligen skulle vara till min son storlek 2 år, den blev istället vuxenstorlek så jag adopterade den. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel (men man kan ju gissa på att jag ökat för mycket:) Garnet är restgarner, några nya, några från loppis. Mönster till mössan hittade jag här.
Supersvårt att ta mössbild på sig själv:)
En av julklapparna till mamma i år blev en halsduk i mormorsrutor, som hon önskade sig. Visste inte alls vilken halsduk jag skulle göra, men den blev ganska bred och med ett hål så man kan stoppa in ena flärpen i den andra. (bra förklaring va!?) Garnet är nyinköpt akrylgarn. Instruktion till hur man virkar mormorsrutor hittade jag här.
Till min syster blev det ett par handledsvärmare av loppisfyndat ullgarn. Jag virkade bara stolpar i en fyrkant och sen sydde ihop med ett hål för tummen. Gjorde ett par likadana till min mor i blått, men glömde fota.

1 kommentar:

  1. Charmanta allihopa! Och kul att ha personer som man kan ge bort pysslade saker till. Min företrädelsevis manliga julklappskrets är märkligt nog ointresserade av nya kuddar eller upiffade ljusstakar. Pfhui.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...