måndag 31 december 2012

Mitt 2012!

Idag skulle jag egentligen jobbat, men både magsjuka och förkylning (samtidigt!) satte stopp för detta. Det enda som är värre än att jobba på nyårsafton måste vara detta:(  Nåväl, nu har jag lite tid att göra en återblick på 2012!

Januari
Gladde mig åt kantbandsmojängen jag fått i julklapp, sydde mobilfodral och en klänning till min kompis dotter.

Februari
Blev jag besatt av tradera, sydde en grön klänning samt tunika, och sydde ett bar byxor till min son.

 Mars

 
April
Sydde jag en klännig till Doris, fortsatte med återbruksutmaningen och sydde klossar till min son (och broderade!) samt ett bebisnäste till min kompis syster.
Maj 




Juni

 


Juli
I slutet av juli påbörjade jag min semester och sydde nog årets finaste plagg en blus till Doris .
 
 



Augusti
klockarbarn hittade på ännu en återbruksutmaning till förmån för Sukutha health center och jag fick mössmani
 



September
Fortsatte att sy skjortor och mössor, och påbörjade en ny återbruksutmaning där jag försökte göra slut på min restlappslåda




Oktober
Fortsatte återbruket med massvis med bebisskor, lärde mig att virka (!) och gjorde först en matta och sen en hel massa bebiskoftor.
 





November
Virkade mer koftor till "sticka och skicka", gjorde julkort med potatistryck och knåpade ihop lite julpyssel


December
Virkade julklappar och slog in klappar. Har virkat massvis under december som ännu inte hamnat på bild. Men tyvärr inte sytt så mycket som jag önskat.




Hela året har vart en fajt mellan trötthet och att få pyssla/sy/virka. Att ha småbarn och jobba heltid med ett fysiskt tungt och stressigt jobb är inte en bra förutsättning för att man ska ha energi över till det man älskar att göra. Är glad att klockarbarn hade flera återbruksutmaningar, det gjorde att jag övervann tröttheten och satte igång med det jag tycker är roligt! Är också glad över att jag lärde mig virka, har blivit den tokiga tjejen som virkar var hon än går :)

Gott nytt år på er!





1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa att återbruksutmaningen hade inverkan på ditt pysslande.
    //Klockarbarn

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...