måndag 27 augusti 2012

Skjort- och mösshelg!

Hela helgen har jag suttit och tillverkat mössor och skjortor till den här insamlingen, då  klockarbarn gjort en återbruksutmaning! Kika in där för fler deltagare. Att skicka saker och inte ge pengar kan man ha lite olika åsikter om, men det är roligt att få göra något med händerna som faktiskt kommer att användas av någon. (och det ena utesluter ju inte det andra.) Skjortmönstret kommer från Gynthers bok och mössmönstret hittade jag här. Jättebra mössmönster (eh, tror jag, har ju inga bebisar att testa på)!

en för stor tröja blir mössa

17 mössor hittills

5 skjortor. 10 till ligger och väntar.
Eftersom jag nu börjar jobba efter semestern kommer jag inte ha lika mycket tid att sy (snyft!), men ska nog reda sig ändå:)

8 kommentarer:

  1. Vad fint det är alltihop. Mössorna ser jättesköna ut. Verkar vara ett bra mönster.
    Saker eller pengar. Ja varför inte både och. Det är bättre att göra nåt än ingenting alls.

    SvaraRadera
  2. men oj vilken produktion! Superfint och så mycket :)

    SvaraRadera
  3. Söta mössor och fina kläder till de som verkligen behöver det, toppen!

    SvaraRadera
  4. Vad är det för mått på mössorna? Skulle också vilja sy såna och skänka till de som behöver.../ Iréne

    SvaraRadera
  5. Jäklar! Fint att mina gamla saker blir till bra grejor!! :)

    SvaraRadera
  6. tack! Elin -Japp, har mer av dina gamla grejer på lager att sy mer mössor av:)
    Irene- klicka på länken ovan i texten, så kommer du till sidan med mönster, bara att skriva ut! måttten är i inches,.men det spelar ju ingen roll.

    SvaraRadera
  7. Fina skjortor och mössor. Tack för länken!

    SvaraRadera
  8. Hej Emma! Vilka jättefina kläder! Jag har lånat en bild av dig och skrivit om återbruksutmaningen här: http://kyrkkaffe.libris.se/?p=5506
    Hälsningar,

    Kyrkkaffe-Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...