tisdag 7 februari 2012

Kallt!

För ett tag sen såg jag på nån brittisk sida hur man syr "dragstoppare" (vet inte något annat bra ord). Jag skrattade rått och tänkte att dom kanske borde isolera mer. Sen blev det sjukt kallt och det började läcka riktigt kall luft från balkongdörren, så jag svalde skrattet och sydde en. Osäker på hur bra det funkar,men det kan i alla fall inte bli sämre! Stopparen är gjord av en gammal gardin och fylld med ett par noppriga byxor från 70-talet, det gamla strykbrädesskyddet, samt diverse tygrester. Fantastiskt återbruksprojekt! Till och med tygrester bortom all räddning gick att använda.

Nu ska jag gå och göra en kopp te!

4 kommentarer:

  1. Haha! Men snyggt & smart : )

    SvaraRadera
  2. En sådan fast i form av en tax finns det beskrivning på i en engelsk bok som jag har. Jag har för mig själv översatt namnet på den till draghund. :) Den tror jag var stoppad med hopknycklade gamla plastkassar.
    Har också sjukt dragigt i vardagsrummet hemma, kanske skulle sy en jag också?

    SvaraRadera
  3. Smart! Jag behöver nog en till mitt skafferi där det sprutar kalluft ifrån och gör köksgolvet iskallt... Fast bra med ett extra kylskåp... ^^

    SvaraRadera
  4. Klart snyggare än ihoprullade trasmattor som vi kört med!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...