torsdag 16 februari 2012

En fluga och en förfrågan!

En kompis barn ska döpas om några månader (samma barn som jag sydde täcket till). Hans mamma ville ha en fluga till honom. Trodde att det skulle vara svårt, men det var lätt och roligt att sy! Sydde efter denna tutorial. Kan avslöja att 1 inch är 2.54 cm. Om någon skulle vilja sy en likadan.

Det här är provflugan,som min son var sjukt söt i så den skahan få på nästa kalas.
Min kompis ville ha flugan i småprickigt på ljus botten.
Så min fråga är om det finns någon snäll själ därute som kan tänka sig att byta bort en liten bit prickigt tyg?? (eller sälja för den delen.) Och om ni inte har en bit tyg, har någon ett bra tips på var jag kan få tag på prickigt tyg (förutom att leta på hundra loppisar,vilket hade vart mycket trevligt men inte finns tid till:)

4 kommentarer:

  1. Jag har en hel rulle med bomullstyg i vitt med turkosa prickar, du kan mer än gärna få en bit av det om du vill. Prickarna är dock typ 1 cm i diameter, det kanske är för stort?

    SvaraRadera
  2. Jag har vitt tyg med små röda prickar, skickar gärna en bit om du vill.

    SvaraRadera
  3. Din sötpropp, vad du anstränger dig för att Uno ska bli stilig! Hoppas bara han går i dopklänningen... Små röda prickar låter ju fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Jag har också många olika prickiga tyger, maila om du fortfarande behöver!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...