måndag 23 september 2013

Ge värme- Klänningar till Manduar!

Redan i somras började jag med att klippa ut några av dessa klänningar, dom med puffärmar blev klara först. Mönstret till den första modellen fick jag skickad till mig från affc. I brevet stod det något i stil med - jag skickar bara mönsterdelarna, du vet hur man syr ihop !? Jag tänkte stöddigt,  så klart jag kan! Meeeen, jag har haft extremt svårt att sy ihop dessa förbenade klänningar. Jag har inga problem med att få ihop mönsterdelarna, det finns bara framsida och baksida, men få till kanter, halsringning och inte minst det förbaskade sprundet! Jag har sytt tre klänningar som jag inte ens visar här (eller kommer skicka iväg) för dom blev så fula. Suck. Men träning ger färdighet, så jag ska försöka få ihop dom andra 4 som jag redan klippt ut. 

Alla tyger är loppisfyndade gardiner och lakan. På nån klänning kunde jag använda kanten längst ner på gardinen, väldigt bra!

Har också sytt/virkat några bindor, ska sy lite fler. På Affc sömnadsida finns beskrivning till bindor och även ryggsäckar. Gå in och kika!

Mönstret till singoallaklänningen (som är extremt lätt att sy:) kommer från denna blogg!

Modell från affc. Nä den är inte snyggt sydd, men ni skulle se dom andra..

Här har jag sytt med resårtråd istället för att göra en kanal till resårband. Ser lite skumt ut på galgen, men tror det blir fint på!



 Hos Klockarbarn hittar man fler bidrag till återbruksutmaningen - Ge värme!

4 kommentarer:

  1. Ja ibland är det faktiskt inte så självklart enkelt. Sprund är inte helt lätt. Jag tycker att alla ser fina ut.

    SvaraRadera
  2. Tycker de ser fina ut! Det där med att få ihop ett mönster är inte alltid så lätt...

    SvaraRadera
  3. Toppensöta ju! Och TACK för allt du gör till AFFC! Hälsn. Carol (Stickvarvet inom affc)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...