måndag 9 september 2013

Ge Värme- Babyhättor!

Dags för Klockarbarns utmaning igen. Denna vecka har jag tillverkat hättor. Hittade flera mösnter på Pinterest och Raverly, och började virka 5 stycken. Gav upp alla. Alla försök blev sanslöst fula, konstiga och liknade inget jag någonsin skulle vilja ge bort till ett barn. Det blev istället den mycket lättvirkade  Lindas hätta och den (enligt min mening) lite svårare värma liten hättan. Sen hittade jag också ett mönster med mormorsrutor som var helt ok, HÄR finns det. Garnet är från loppis och min jobbarkompis källare :)

Värma liten hättan, Lindas hätta och mormorsrutehättan
 Jag sydde också två hättor från boken "sy till barnen" av Elsebeth Gynther. Dom är vändsydda och tyget kommer från två örngott.

Den lila färgen är inte självlysande egentligen...


Fler bidrag i utmaningen hittas hos Klockarbarn!

6 kommentarer:

  1. Jättefina! Vad du hinner mycket!

    SvaraRadera
  2. Fina hättor! Kul med mormorsrutor.

    SvaraRadera
  3. Vad smart att vändsy hättorna. Då slipper man ju den där svåra kantningen. Smarta du!

    SvaraRadera
  4. Men åh, så fina! Särskilt juvlig är hättan med lila monster :-)

    SvaraRadera
  5. men åh! alla fina men extra fin var mormorsrutehättan!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...