måndag 26 augusti 2013

Ge värme- semesterskörd

Mitt första inlägg till Klockarbarns återbruksutmaning. Liite fusk, eftersom jag har haft hela semestern på mig att göra dessa plagg (men jag kommer med bra länkar :)

Det har blivit flera hättor, både värma liten-hättan och Lindas hätta. Superroliga att virka båda två.

Mössor, både favoriten shell stich baby hat, i kombination med soilis african flowermössa och längst bak fjärilsmössa

Ser ut som en fyrkant, men är en värmande väst, har gjort en hel hög med dessa, men denna är den enda som blivit ihopsydd. Mönster trodde jag att jag hittat på denna sida, men det verkar inte ligga kvar. Dock finns det andra lättvirkade mönster, även för stickare.

Två tröjor, min största bedrift, jag är inte så bra på större projekt, och även om dessa är mkt lättvirkade tog de ett tag att virka. Inte virkade jag rätt heller, men det blev slutligen tröja av det ändå:) Mönster hittad HÄR   

Fler bidrag hos Klockarbarn.

5 kommentarer:

  1. Wow! Vad mkt fint du gjort, imponerad och måste få säga att du är duktig!!!
    Jag gillar skarpt de virkade mössorna med blomma på toppen, ska kolla in det mönster nu för lite inspiration.
    Allt gott till dig!
    Vänligen L

    SvaraRadera
  2. Oj, vad mycket fint du gjort! Inspirerande! Tack för tipset om Klockarbarns utmaning, den hoppar jag så klart på. :)

    SvaraRadera
  3. Så fina mössor. Flitigt av dig.

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen flitig är du! Superfint. Visst känns det fint att tänka att en liten i Kongo kommer bära dessa?

    SvaraRadera
  5. Maila mig din hemadress så skickar jag mönsterbeskrivningen på body till dig.
    klockarbarn(snabela)hotmail.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...