måndag 11 februari 2013

Nytt roligt mönster på mössa

Hittade ett superfint och väldigt enkelt mönster för några veckor sedan. Mössan tar typ en halvtimme att göra, perfekt för bussvirkning:)

Tänkte sen att jag skulle kombinera denna mössan med african flower-mössan och fick en ännu finare mössa! 


Har en aningens problem med pinterestberoende. Det går inte riktigt över, det finns så mycket fint, så mycket smart:) Tänk om man kunde vara hemma ett par månader eller så, flytande föda och  instängd i syrummet, åh vad mycket fint man skulle kunna göra då!

Uppdatering: Översättningar av amerikanska och engelska virktermer finner man t.ex. HÄR eller HÄR (denna innehåller också svenska förklaringar på förkortningar)!

5 kommentarer:

  1. Så söta!! Kul med tyget du har under, för idag sydde jag min första grej (byxor) av samma tyg, som jag fick av dig. :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja jag har noterat hur du tokpinnar! :) Så himla fint med blomman på mössan, vilken fullträff! Kram Sofia som fortfarande är hemma sjuk & inte tagit av sig tofflorna en enda gång sen de togs på. (De är liksom bara helt perfekta! Jag blir annars alltid föör varm av alla fotdon men fryser utan. Kände på mig att virkade tossor skulle vara the shit! ) PS. Maila mig din adress!

    SvaraRadera
  3. Mönstret till byxorna kommer från Stoff&Stil. Men... ska du köpa och sy det kan jag tipsa om att byxorna blir väldigt vida/ballongiga. Jag smalanade av mitt mönster ca 2 cm på varje del.

    SvaraRadera
  4. Fina!!
    Jag har just virkat en mössa och den blev helt sjukt stor! Lyckas inte pinna det här mönstret. Har du det på nån board?

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte de engelska förkortningarna :( Kan du översätta? Eller vet du var jag kan hitta? :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...