tisdag 24 juli 2012

Semester!

Nu har jag ÄNTLIGEN också semester! Massvis med sytid planeras, massa loppisbesök väntar och massa mys med familjen. Har spenderat  helgen i en stuga på landet och idag var första bara-hemma-slappa-dagen. Jag är ingen chartermänniska, faktum är att jag inte är så förtjust i att resa alls. Jag ser istället fram emot att bara ta det lugnt och vara hemma och göra småutflykter (och syyy!). 
Idag fick jag gjort klart en tunika jag började på i förra veckan, (gratis mönster och tutorial hittad här)


Blev nöjd med den, hoppas kunna hiva den till min kompis dotter och hoppas att den passar. Det rosa kantbandet kommer från ett ganska fult, men billigt påslakan. Hoppades just på att kunna använda det prickiga till något, och jag är supernöjd med resultatet. Kanske kunde slått till på snyggare resårband till öglan, men men.. 

Har även ÄNTLIGEN fått ordning i hyllorna jag köpte för ett tag sedan, det blev fantastiskt bra:) Trots att jag shoppat friskt på Tradera det senaste, tycker jag liksom att det ändå känns lite tomt i hyllorna. Japp, man ska alltid ha problem!

4 kommentarer:

  1. Verkligen fin! Och vilket underbart tyg!!
    Du råkar inte ha mycket av det och känner för att byta en bit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr! Köpte det på tradera i en liten bit, och det blev inte mycket över efter den här tunikan..

      Radera
  2. Åh vad fin. Verkligen urtjusig. Puss lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...